The Role of Website and Youtube Application Quality as Integrated Marketing Communication Media in Affecting Consumer Behavior Shifting Peranan Kualitas Website dan Aplikasi Youtube sebagai Media Komunikasi Pemasaran Terpadu dalam Mempengaruhi Pergeseran Perilaku Konsumen

Date
Authors
Muliansyah, Dadah
Rahmayanti, Rima
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
LPPM STMIK AMIK BANDUNG
Abstract
Description
In the current era of communication globalization, the role of social media is needed by humans to interact with each other. Social media is a medium for socializing with each other online, which allows users to interact with each other without being limited by time and space. This social media has a big influence on society especially young people who are the main consumers. The influence of social media as a marketing communication media, where users can give opinions and provide information to each other. On the other hand social media can also change the character of consumers, especially teenagers who are unstable and tend to be easily influenced. This study examines the role of websites and YouTube in influencing the character of consumers in buying products or services. The research population was selected by University Students in Bandung and 100 (one hundred) students were taken at University X in Bandung who were active in social media. The results of the questionnaire were processed using the partial least square method.
Di era globalisasi komunikasi saat ini, peran media sosial sangat dibutuhkan oleh manusia untuk berinteraksi satu sama lain. Media sosial adalah media untuk bersosialisasi satu sama lain secara online, yang memungkinkan pengguna untuk berinteraksi satu sama lain tanpa dibatasi oleh waktu dan ruang. Media sosial ini memiliki pengaruh besar pada masyarakat terutama kaum muda yang merupakan konsumen utama. Pengaruh media sosial sebagai media komunikasi pemasaran, di mana pengguna dapat memberikan pendapat dan memberikan informasi satu sama lain. Di sisi lain media sosial juga dapat mengubah karakter konsumen, terutama remaja yang tidak stabil dan cenderung mudah terpengaruh. Penelitian ini menguji peranan website dan youtube dalam mempengaruhi karakter konsumen dalam membeli produk atau jasa. Populasi penelitian dipilih Mahasiswa Universitas di Bandung dan Sampel diambil sebanyak 100 (seratus) mahasiswa di Universitas X di Kota Bandung yang aktif dalam bersosial media. Hasil kuisioner diolah dengan metode partial least square.
Keywords
Komunikasi Pemasaran Terpadu, Website, Youtube, Pembelian, Perilaku konsumen, Integrated marketing communication, Website, Youtube, Purchasing, Consumer behavior
Citation